Spis is før eller etter trening !

Det høres kanskje utenkelig ut - men disse isvariantene gir deg proteiner og gode næringsstoffer! Ispinnene i denne kategorien er perfekte før eller etter en treningsøkt eller på en aktiv dag.

Disse ispinnene smaker litt som en blanding av jordbærsmoothie og frisk jordbærmilkshake. Og de inneholder Cottage Cheese, som inneholder lite fett og er svært proteinrik.

Det betyr at dette er en skikkelig proteinpinne og kan nytes før eller etter trening, som et mellommåltid eller restitusjon etter en aktiv dag. Eller kun for nytelsen selvsagt, for den svært frisk og god!

6 ispinner med cottage cheese:

2 beger Skyr & Cottage Cheese med mango og pasjonsfrukt (Du kan godt mikse Cottage Cheese og Skyr selv)

1 dl ekstra lett melk

200 g jordbær – vi brukte frosne og det gikk helt fint. Hold av noen fine du kan ha nedi ispinneformene til pynt.

1 skvis med lime – det fresher opp smaken!

1 ss flytende honning eller mer – valgfritt. (Smak på røren før du har i søtning og vurder hva som passer for deg. Vi laget uten og var fornøyde med det, men her er smaken forskjellig!)

Frysetørkede jordbær til pynt.

Slik gjør du:

Hell alle ingrediensene, bortsett fra honningen, i blenderen din og kjør til hele ispinne-røren er smooth. Alle klumper skal være borte.

Smak og sjekk om du vil ha honning i røren eller ikke. Blend en runde til om du tilsetter honning.

Fyll formene. Press de hele jordbærene ned i formen – så tett inntil kanten du klarer. Det blir kjempelekkert. I tillegg kan du strø litt frysetørkede jordbær på toppen hvis du har – det smaker deilig – nesten litt som markjordbær. Nå er pinnene klare for fryseboksen.

Ispinnene er klare etter 4-6 timer, avhengig av din fryseboks. Nyt!

Del med en venn

Lag ispinner du kan nyte etter trening!

Is trenger ikke være usunt, og disse ispinnevariantene gir deg definitivt en opptur!

Grønne ispinner med avocado

I denne oppskriften har vi mikset vår grønne favoritt med søt mango og spicy ingefær som gir ispinner med et lite kick! Perfekte til å kickstarte dagen med eller som en belønning etter trening.

Kjøleskapsgrøt på pinne

Kjøleskapsgrøt trender om dagen, og disse deilige ispinnene er gode og mettende med blåbær og fersken som er en kjempegod smakskombo! Lages i to steg, men du kan virkelig glede deg til frokost!

Marmorerte ispinner

Yoghurt og rødbetjuice blir til den lekreste ispinnevariant! Dette er ispinnene du skal lage når du  har lyst på noe godt og vakkert, men ikke gidder å bruke tid på det. 

Chiapinner

Superfrøet chia blir ofte brukt ikjøleskapsgrøt eller chiapudding - men jammen er det godt i is også! Chiapinner med Biola, frukt og goijibær er supert til frokost eller etter trening.

Spicy gulrotispinner

Tre smaker som sammen blir en superkombo! Gulrot, appelsin og anis gir ispinnene en litt eksotisk, søt, indiskinspirert kryddersmak!

Proteinrike pinner

Skyr og cottage cheese er en populær kombinasjon, og disse ispinnene smaker som en blanding av jordbærsmoothie og frisk jordbærmilkshake!

Spis ispinner hver dag!

By familie og venner på ispinner i sommer. Her finner du mange spennende oppskrifter som er enkle å lage og smaker nydelig. Noen er sunne og næringsrike, andre egner seg best til dessert. Oppskriftene er en god kombinasjon av begge kategorier, og blir garantert en hit hos store og små!

Ispinner til frokost

Disse ispinnene er sunne og næringsrike og kan nytes hver dag! Her finner du f.eks havregrøt på pinne, ispinner med mangosmoothie, ispinner med kaffe latte eller frokostblanding m.fl.

Festispinner

Dropp kakene, server ispinner! Her finner du nydelige dessertvarianter som panna cotta is med brunostkaramell, frisk ostekakeis med bringebær, karamellis, lakrisis, enkel is med strøssel m. fl.

Godt og blandet

Noe av det beste med hjemmelaget is er muligheten til variasjon! Her finner du godt og blandet, hva med bountyis, ispinner med lørdagsgodt, is med kiwi, ananas, chili, bjørnbær m. fl

Ispinner med smak av sommer

Søte og syrlige sommerbær og frukt gjør seg i ispinner! Her finner du friske varianter med f.eks rabarbra, rips og vanilje, bringebær og hvit sjokolade, mango, blåbær, jordbær m.fl

Treningsis

Proteinrike ispinner med gode næringsstoffer er perfekte før eller etter en treningsøkt! Hva med f.eks ispinner med jordbær og cottage cheese eller ispinner med avocado m.fl.

Alle våre 30 ispinner!

Her er oppskriftene til alle våre 30 ispinner! Noen er enkle ispinner med få ingredienser, noen er søte og syndige, andre sunne og næringsrike! Lek deg med ispinner og nyt!

Få 15% rabatt på Silikomart-ispinneformer

Nye flotte ispinneformer er kun et tastetrykk unna. Melk.no har inngått et samarbeid med nettbutikken Bakeren og Kokken og gir deg 15% rabatt på alle isformer fra Silikomart. Bruk rabattkoden: Melk.no15

Kjøp ispinneformer

Våre beste ispinnetips!

Å lage ispinner er enkelt! Noen råd kan likevel være nyttig før du setter i gang.  

Her har vi samlet noen tips og triks som vi har lært mens vi har mikset og trikset på kjøkkenet! Vi håper du finner noe du synes er nyttig.

Har du et bra ispinnetips hører vi gjerne fra deg!

Iskrystaller

Ispinner som ikke lages i ismaskin blir litt mer krystalliserte i konsistensen – litt saftispreget kan man kanskje si. Og hvorfor er det slik?

I ismaskinen fryses isen langsomt mens den blir rørt i hele tiden. Så for oss som synes det er gøyere å lage ispinner på den enkle måten er det smart å la ispinnene dine stå litt på kjøkkenbenken før du serverer dem. Ikke sånn at de smelter, selvfølgelig, men får isene stå litt før dere spiser dem blir det litt mindre krystaller og ispinnene kjennes enda bedre ut i konsistensen.

10 minutter i romtemperatur – eller du kan ta dem opp og la dem stå en halvtimes tid i kjøleskapet om du har tid.

Stopp før topp

Fyll aldri ispinneformene dine helt opp – isene utvider seg når de fryser!

Rett i koppen

Hjemmelagede ispinner smelter fortere enn de du får kjøpt i butikk. Det kan være lurt å servere de fine ispinnene dine i en kopp eller et glass. Og med en serviett!

Gjør som Ole Brumm

Du kan bruke alle slags søtningsmidler i ispinnene. Sirup og honning gjør ispinnene litt glattere og mykere i konsistensen.

For mye…

Krydder kan bli sterkere når de fryses – så vær litt forsiktig før du heller i for mye! Også bitre smaker kan bli overveldende i ispinner. Vi forsøkte oss med litt for mye kanel - og de isene ble ikke gode!

Banan er konge!

Alle slags frukter og bær kan brukes i ispinner. Noen fungerer bedre enn andre – banan er selve kongen av isfrukter! Du kan enten blende banan rett inn i en yoghurt eller smoothie for en bedre konsistens – eller fryse banenbiter inn i ispinnene dine. Frossen banan smaker kjempegodt!

Her finner du alle våre isvarianter

Mer ispinneinspirasjon?

Alle oppskriftene på ispinner er utviklet av Tjodunn Dyrnes og Smaken av Oslo for Opplysningskontoret for Meieriprodukter (melk.no) 

Sjekk ut Instagramkontoen @daily_popsicles for mer ispinneinspirasjon!