Hjem - Helse og livsstil / Kosthold, vekt og trening / Hvordan fylle ut treningsplanen
  • Hvordan fylle ut treningsplanen

Hvordan fylle ut treningsplanen

Her finner du tips om hvordan du kan fylle ut treningsplanen i treningsdagboken.

PUBLISERT: 03.09.2015

Treningsmål:

Her skal du føre opp realistiske og morsomme mål for perioden:

Periodeplan:

Hvor mange styrkeøkter og kondisjonsøkter har du som mål å gjennomføre i denne uken/perioden.

Styrkeøkt:

Kondisjon:

 

 

blog comments powered by Disqus
  • Proteiner Proteiner Gir energi (4 kcal/gram). Bidrar til normal muskelvekst og vedlikehold av skjelettet. Kilder: en porsjon kjøtt, fisk, melk, ost eller et egg.
  • Kalsium Kalsium Bidrar til å opprettholde normal funksjon av skjelett, tenner, muskler og nervesystem. Kilder: en porsjon melk, ost, yoghurt, spinat, mandler eller sesamfrø med skall.
  • Fosfor Fosfor Bidrar til vedlikehold av skjelett og tenner. Kilder: en porsjon melk, ost, yoghurt grove kornprodukter, grovt brød, kjøtt, innmat og belgfrukter.
  • Vitamin B2 Vitamin B2 Kalles også riboflavin. Bidrar til normal funksjon av blant annet energiomsetning, syn, nervesystem og luftveier. Kilder: en porsjon melk, yoghurt, ost, kjøtt og fet fisk.
  • Vitamin B12 Vitamin B12 Bidrar til normal funksjon av energiomsetning, immunforsvar og nervesystem. Kilder: en porsjon innmat, kjøtt, fisk, melk, yogurt, ost eller et egg.
  • Jod Jod Bidrar til normal funksjon av energiomsetning, hud og nervesystem, og til normal vekst hos barn. Kilder: en porsjon melk, ost, yoghurt, skalldyr og fisk.