Plakater

Klikk på plakatene for informasjon, velg antall og gå videre til bestillingssiden. Plakatene er i størrelsen 40 x 60 cm. De blir levert brettet (A4).

  • 3 om dagen plakat
    Lukk

    3 om dagen plakat

    Plakaten viser forskjellige forslag på hva en porsjon melk og meieriprodukt kan være. En flott plakat som kan henges opp på kontoret, i klasserommet, på venteværelset, i treningsstudio eller hvor den måtte passe.

    Last ned pdf
  • Plakat Melkeveien
    Lukk

    Plakat Melkeveien

    Melkeveien plakat får du automatisk tilsendt sammen med klassesett av brosjyren. Dersom du ønsker flere, fyll inn i kolonnen under.

    Last ned pdf
  • Plakat Matpakketips - Hjerte
    Lukk

    Plakat Matpakketips - Hjerte

    En fargerik plakat som viser ulike typer og varianter av matpakker. Til inspirasjon!

    Last ned pdf
  • Plakat Matpakketips - Glad i deg
    Lukk

    Plakat Matpakketips - Glad i deg

    Last ned pdf
  • Plakat Melk + matpakke = sant
    Lukk

    Plakat Melk + matpakke = sant

    En fargerik plakat til inspirasjon. Heng den opp på kontoret, i kantinen eller i klasserommet!

    Last ned pdf
  • Plakat: Tenk at kroppen vår trenger alt dette..
    Lukk

    Plakat: Tenk at kroppen vår trenger alt dette..

    En enkel men informativ plakat. Denne er ikke mulig å bestille, kun laste ned i pdf-format.

    Last ned pdf
  • Proteiner Proteiner Gir energi (4 kcal/gram). Bidrar til normal muskelvekst og vedlikehold av skjelettet. Kilder: en porsjon kjøtt, fisk, melk, ost eller et egg.
  • Kalsium Kalsium Bidrar til å opprettholde normal funksjon av skjelett, tenner, muskler og nervesystem. Kilder: en porsjon melk, ost, yoghurt, spinat, mandler eller sesamfrø med skall.
  • Fosfor Fosfor Bidrar til vedlikehold av skjelett og tenner. Kilder: en porsjon melk, ost, yoghurt grove kornprodukter, grovt brød, kjøtt, innmat og belgfrukter.
  • Vitamin B2 Vitamin B2 Kalles også riboflavin. Bidrar til normal funksjon av blant annet energiomsetning, syn, nervesystem og luftveier. Kilder: en porsjon melk, yoghurt, ost, kjøtt og fet fisk.
  • Vitamin B12 Vitamin B12 Bidrar til normal funksjon av energiomsetning, immunforsvar og nervesystem. Kilder: en porsjon innmat, kjøtt, fisk, melk, yogurt, ost eller et egg.
  • Jod Jod Bidrar til normal funksjon av energiomsetning, hud og nervesystem, og til normal vekst hos barn. Kilder: en porsjon melk, ost, yoghurt, skalldyr og fisk.