Hjem - Matartikler / Spiselige julegaver
  • Spiselige julegaver

    Lag spiselig gaver til jul 

Spiselige julegaver

Kom i den rette førjulsstemning og lag spiselige gaver til noen som allerede har alt. Spiselige gaver er en glede å få og en glede å gi. Vi gir deg her flere forslag, noen som er enkle å lage og noen som er litt vanskeligere.


Marianne Hayes Antonsen

PUBLISERT: 01.12.2011
REVIDERT: 01.12.2014 - SKREVET AV: Marianne Hayes Antonsen - TITTEL: Matfaglig konsulent
Leder forbrukerteam

Gi innpakningen et personlig preg og det behøver slett ikke være avansert eller vanskelig. Noen meter cellofan, gråpapir, fargerike bånd eller grov hyssing, merkelapper, kurver, esker eller krukker og glass gir gaven det personlige preget du måtte ønske.

Fløtekarameller

Se video av hvordan du lager hjemmelagde karameller.

Engelsk sjokoladefudge

Se video av hvordan du lager ektet fudge.

Sjokoladekjeks

Nydelige sjokoladekjeks med marsipan. En ypperlig vertinnegave.

Brownies

En nydelig spiselig gave til den som har alt

Konjakksnitter

Nydelig smørkjeks med konjakk.

Juleknekk

Nydelige karameller med kokos eller nøtter

Sjokoladetrøffel

Sjokolade er godt i mange former. Dette er en av de aller beste måtene å nyte den på. Lag mange og gi bort i gave.

Marvpostei

Marvpostei er farlig godt og ypperlig å lage og gi bort i gave.

Limecurd

Syrlig og godt og nydelig å gi bort

Marinert edamer

Server marinert edamer som snacks eller forrett, eller lag et glass og gi i gave.

Biscotti

Server spennende italienske innslag på kakebordet til jul.

Kakaolikør

Lag en velsmakende kakaolikør og gi i gave

 

 

 

 

Havrekjeks

Bak havrekjeks å gi i gave sammen med julebrunosten

blog comments powered by Disqus
  • Proteiner Proteiner Gir energi (4 kcal/gram). Bidrar til normal muskelvekst og vedlikehold av skjelettet. Kilder: en porsjon kjøtt, fisk, melk, ost eller et egg.
  • Kalsium Kalsium Bidrar til å opprettholde normal funksjon av skjelett, tenner, muskler og nervesystem. Kilder: en porsjon melk, ost, yoghurt, spinat, mandler eller sesamfrø med skall.
  • Fosfor Fosfor Bidrar til vedlikehold av skjelett og tenner. Kilder: en porsjon melk, ost, yoghurt grove kornprodukter, grovt brød, kjøtt, innmat og belgfrukter.
  • Vitamin B2 Vitamin B2 Kalles også riboflavin. Bidrar til normal funksjon av blant annet energiomsetning, syn, nervesystem og luftveier. Kilder: en porsjon melk, yoghurt, ost, kjøtt og fet fisk.
  • Vitamin B12 Vitamin B12 Bidrar til normal funksjon av energiomsetning, immunforsvar og nervesystem. Kilder: en porsjon innmat, kjøtt, fisk, melk, yogurt, ost eller et egg.
  • Jod Jod Bidrar til normal funksjon av energiomsetning, hud og nervesystem, og til normal vekst hos barn. Kilder: en porsjon melk, ost, yoghurt, skalldyr og fisk.