Melk.no

Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) gir merkenøytral informasjon om melk og meieriprodukter.

Hei! Her kan du velge innholdstype
Fire ungdommer med t-skjorter med bilde av skjelett på som hopper og smiler.

Barn og unge i Norge får fortsatt for lite kalsium

Halvparten av norske barn får ikke i seg nok kalsium, i følge en ny kostholdsundersøkelse. Det gjelder spesielt jentene.
Fastelavnsris

Hvorfor feirer vi fastelavn?

Fastelavnssøndag er tid for fastelavnsris og fylte boller. Vet du hvorfor vi feirer fastelavn?

Prøv vår BMI-kalkulator

Vi gjør det enkelt! Beregn ditt kaloribehov og få skreddersydde dagsmenyer tilpasset deg.

Havregrøt med blåbær og et glass melk

Dette bør du spise før trening

Før trening er det smart å spise mat som inneholder både karbohydrater og proteiner.
Mann som sitter og skriver med et melkeglass i hånden.

Hva er melkeproteinallergi?

Melkeproteinallergi er en allergisk reaksjon mot proteinene i melk. Behandlingen er å unngå all mat og drikke som inneholder melkeprotein.

Test din frokost!

Hvor sunn er frokosten din? Får du i deg nok næringsstoffer?

Et melkeglass, et glass med yoghurt med friske bær og müsli og en tallerken med et knekkebrød med ost, salat, paprika og agurk

Tips til deg som ammer og får litt for lite jod

Du kan enkelt få nok jod ved å hver dag spise litt mer at matvarene som inneholder mye jod. Her får du vite hvor mye du trenger.
Karamellis med honningkandiserte nøtter

Du får sannsynligvis nok jod, men hva er dine viktigste kilder?

Selv om du får nok jod er det smart å være oppmerksom på hva slags mat som gir deg dette næringsstoffet, fordi det kun er noen få matvarer som inneholder jod.
Karamellis med honningkandiserte nøtter

Hva er dine viktigste jodkilder?

Selv om du får nok jod er det smart å være oppmerksom på hva slags mat som gir deg dette næringsstoffet, fordi det kun er noen få matvarer som inneholder jod.
Pastarett med grønnsaker i en tallerken, med en skål ost ved siden av

Tips til deg som ammer og får for lite jod

Her kan du som får for lite jod og trenger å øke inntaket få enkle tips til hvordan du kan få nok.
Karamellis med honningkandiserte nøtter

Nysgjerrig på hvilke matvarer som gir deg jod?

Selv om du får nok jod er det smart å være oppmerksom på hva slags mat som gir deg dette næringsstoffet, fordi det kun er noen få matvarer som inneholder jod.
Et melkeglass, et glass med yoghurt med friske bær og müsli og en tallerken med et knekkebrød med ost, salat, paprika og agurk

Tips til deg som får litt for lite jod

Du kan enkelt få nok jod ved å hver dag spise litt mer at matvarene som inneholder mye jod. Her får du vite hvor mye du trenger.
Pastarett med grønnsaker i en tallerken, med en skål ost ved siden av

Tips til deg som får for lite jod

Her kan du som får for lite jod og trenger å øke inntaket få enkle tips til hvordan du kan få nok.