Hei!

Lyst på matinspirasjon og kostholdstips rett i innboksen?

Vil du melde deg på nyhetsbrev fra Melk.no?

Neste artikkel 2/

Sunn middag på 30 minutter

Skrevet av Linda Engelstad

Tidsklemma er et velkjent begrep for de fleste av oss, og det er ofte ikke mye tid til matlaging i hverdagen. Hjemmelaget og sunn middag trenger derimot ikke å ta lang tid. I denne ukesmenyen har vi samlet 7 deilige middagsretter som lages på maks 30 minutter.

byggrynsalat med cottage cheese dressing

      

Mandag: Pastasalat med pesto og cottage cheese dressing

Start uken med en deilig salat. Cottage cheese er en proteinrik ferskost, og er perfekt å bruke som dressing sammen med pesto.

Havregrøt med blåmuggost og fenalår

Tirsdag: Tomatsuppe

Tomastsuppe er en sikker vinner for både små og store. Serveres gjerne med godt brød eller toast.

Havregrøt med blåmuggost og fenalår

Onsdag: Spansk omelett med grønnaker og smeltet ost

Bruk rester av grønnsaker og masse ost til å lage en deilig omelett. Raskt, sunt og godt.

Fiskegryte

Torsdag: Fiskegryte

Kjapp og smakfull fiskegryte som gjerne kan serveres sammen med brød.

Fredag: Auberginepizza

Litt sunnere enn tradisjonell pizza. Bonusen er at du slipper å vente på at deigen skal heve.

Auberginepizza

Lørdag: Protenrike wraps med kylling og cottage cheese dressing

Proteiner er viktig blant annet for å bygge og vedlikeholde muskler i kroppen. Her får du en proteinrik middag på 1-2-3.

Auberginepizza

Søndag:Torskegryte med karri

Det anbefales at vi spiser fisk 2-3 ganger i uken. Denne torskegryten kan bli et fast innslag på middagsbordet.