Melk.no

Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) gir merkenøytral informasjon om melk og meieriprodukter.

Hei! Her kan du velge innholdstype
Fat med 5 ulike bollevarianter

6 deilige bolleoppskrifter med sesongens bær.

På sensommer og tidlig høst bugner det av bær- og hvorfor ikke bruke disse for å gjøre gjærbaksten litt ekstra spennende?
Et glass som det helles melk oppi.

Melken er holdbar mye lenger enn du tror

Alt for mange av oss heller ut melken så snart "best før"-datoen er passert. Melken er holdbar langt over datoen, så lenge den oppbevares riktig.
Bringebær og blåbær i en skål

12 fristende oppskrifter med bær

Har du plukket bær nylig og trenger tips til noe du kan lage? Her har du 12 fristende oppskrifter med bær. Vi gir deg en rekke tips til smakfulle kaker og desserter med blåbær, bringebær, solbær og rips i sentrum.
Frokostgrøt

Våre beste frokostgrøter

Grøt til frokost er den perfekte måten å starte dagen på. Grøt laget på melk og korn gir deg blant annet fiber, vitaminer, mineraler og proteiner av god kvalitet. Den metter godt og ikke minst - smaker deilig!
Melk og brødskive

Dette bør du spise etter trening

Kroppen trenger påfyll av mat som gir deg karbohydrater og proteiner etter trening. Spis riktig etter trening så vil kroppen gjenoppbygges optimalt.

5 fristende oppskrifter med jordbær

Nyt den norske jordbærsesongen! En av disse smakfulle oppskriftene kan bli din nye favoritt.
Skogsbærsmoothie

Den ultimate smoothieguiden

10 tips til den perfekte smoothie og en rekke oppskrifter.

Test ditt jod-inntak

Visste du at jod er viktig hele livet, både for barns utvikling og for din egen forbrenning?

Prøv vår BMI-kalkulator

Vi gjør det enkelt! Beregn ditt kaloribehov og få skreddersydde dagsmenyer tilpasset deg.

Derfor er det lurt med melk til frokost

Tre gode grunner til å inkludere melk i frokosten og tre forslag til hvordan du kan gjøre det
Mor med melkeglass og datter med rundstykke med brunost

Frokost gir energi i hverdagen – i dobbelt forstand

Melk inneholder karbohydrater og proteiner som gir energi, og kalsium, jod, B2, B12 og fosfor bidrar til normal energiomsetning.
Mor med brødskive og ostepålegg og barn med melkeglass

Frokost – en god start på dagen

Sammen er meieriprodukter og brød eller korn en god kombinasjon; raskt, enkelt, rimelig – og med utallige variasjonsmuligheter.
Kilder til jod, meieriprodukter, fisk, egg og salt

Jod er en god grunn til å ha melk, yoghurt og ost i kostholdet

Meieriprodukter vil være en viktig kilde til jod i fremtiden ifølge debattinnlegg fra Nasjonalt råd for ernæring hos forskning.no

Færre hoftebrudd med meieriprodukter tilsatt vitamin D?

Kalsium og vitamin D i barndommen redusere risikoen for utvikling av osteoporose og hoftebrudd i alderdom
Melk, yoghurt og brunost

Melk, yoghurt og ost er mer enn bare næringsstoffer

Meieriprodukters næringsverdi er mer enn summen av næringsstoffene – hva betyr det?
Varianter av milkshake og bær

10 deilige milkshakes

En fyldig milkshake, hva er vel bedre? Blant disse spennende variantene finner du garantert en milkshake som faller i smak.