Hei!

Lyst på matinspirasjon og kostholdstips rett i innboksen?

Vil du melde deg på nyhetsbrev fra Melk.no?

Neste artikkel 2/

Sunn og enkel kveldsmat

Skrevet av Linda Engelstad

Er du en av de som synes det er godt med noe å spise på kvelden, men som helst vil at maten nærmest skal lages av seg selv? Har du lyst på noe annet enn brødskiver, men mangler både inspirasjon og kanskje også motivasjon til de helt store kveldsmatprosjektene? Da er du nok ikke alene. 

Mange av oss foretrekker både kjapp og sunn kveldsmat, men uten at det går på bekostning av smaken. Det er for mange av oss dessuten viktig at det vi spiser på kvelden er sunt og næringsrik, uten for raske karbohydrater.

Her gir vi deg 6 tips på sunn, enkel og kjapp kveldsmat.

Pletter med kvarg

 

Pletter med kvarg

Pletter med kvarg er absolutt å anbefale til kveldskosen. Server gjerne med syltetøy og rømme.

Pletter med kvarg

Havregrøt med friske bær

Det enkleste er ofte det beste. Havregrøt med friske bær er aldri feil og passer like godt til kveldsmat som til frokost.

et fat med grønnsaker og tzatziki

Grønnsaker med tzatziki

Kutt opp det du måtte ønske av grønnsaker og server med en deilig tzatziki. Den milde smaken gjør at denne fort blir en favoritt hos hele familien.

Grønn smoothie med avokado, kiwi og spinat

Grønn smoothie er en fin måte å få i seg mere grønnsaker på.

Tips: Cottage cheese med frukt og nøtter

Cottage cheese inneholder mye protein, og sammen med frukt og nøtter får du et næringsrikt og sunt måltid.

      

Tips :Yoghurt med frukt

Enklere blir det ikke. Topp din favorittyoghurt med bær og frukt og nyt den til kveldsmat.

Les mer om kveldsmat her.